Pierwszą z nich jest 8 września. Do tego dnia partie polityczne, stowarzyszenia, organizacje społeczne i wyborcy mogą składać zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego.
Do 7 października będzie możliwość zgłaszania list kandydatów na radnych gmin, powiatów i sejmików wojewódzkich.
17 października będzie ostatnim dniem, w którym mamy możliwość zgłoszenie kandydatury na wójta lub burmistrza. Dodatkowy termin będzie możliwy jedynie w przypadku, gdy nikt się nie zgłosi, lub gdy pojawi się tylko jeden kandydat.
Do 27 października osoby niepełnosprawne mogą zgłaszać chęć głosowania korespondencyjnego.
7 listopada minie termin złożenia wniosku w sprawie głosowania przez pełnomocnika. Przypominamy, że taką możliwość mają osoby, które w dniu wyborów będą miały ukończone 75 lat lub osoby niepełnosprawne.
Jeśli nie uda się w pierwszej turze wybrać wójta lub burmistrza, druga odbędzie się dwa tygodnie później, 30 listopada. Przypominamy, że do drugiej tury kwalifikują się dwie osoby z największą ilością głosów.