Czym jest KSeF i kiedy wchodzi w życie?
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych). System ten dotyczy transakcji dokonanych przez podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej na terenie Polski.
Obowiązek wystawiania e-faktur będzie wprowadzany w dwóch etapach:
- od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem),
- od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.
W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r.
Spotkania stacjonarne i online
Aby ułatwić przygotowania przedsiębiorców do nadchodzących zmian, mazowiecka KAS zaplanowała cykl bezpłatnych spotkań informacyjnych - zarówno stacjonarnych i online. Spotkania odbywają się cyklicznie do końca sierpnia. Najbliższe odbędą się:
- w czwartki w godz. 10.00-12.00 spotkania online - 21 sierpnia
- w poniedziałki w godz. 10.00 -12.00 spotkania stacjonarne w siedzibach mazowieckich urzędów skarbowych (z wyjątkiem urzędów wyspecjalizowanych) - 11 i 25 sierpnia.
Bądź na bieżąco
Zachęcamy do śledzenia kanałów informacyjnych, gdzie publikowane są aktualności dotyczące kolejnych spotkań informacyjnych o KSeF organizowanych przez mazowiecką KAS:
- strona internetowa Izby Administracji Skarbowej w Warszawie
- Platforma X (dawniej Twitter)
*urzędy wyspecjalizowane: Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie i Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu.
Źródło: KAS