Warto wspomnieć, iż premiera tego spektaklu, będącego koprodukcją Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz Festiwalu w Salzburgu, miała miejsce w lipcu 2019 roku w Salzburgu właśnie i zyskała duże uznanie krytyków. Wyszkowscy melomani również docenili australijskiego reżysera za ciekawe, choć też i bardzo kontrowersyjne, osadzenie mitycznej historii Medei i Jasona we współczesnych realiach. Dużym zaskoczeniem były czarno-białe projekcje filmowe oraz nagrania fragmentów rozmów telefonicznych, pomagające zrozumieć skomplikowane relacje uczuciowe bohaterów. Ten filmowy rozmach na deskach opery w niczym nie umniejszył ani solistom i chórowi, ani orkiestrze, choć nie wszystkim odpowiadała przeróbka wielkiej antycznej tragedii na współczesny thriller ze scenami erotycznymi.
Za to „Aida″ Verdiego, również pod batutą Patricka Fournilliera w reżyserii Roberto L. Manoli (reżyser wznowienia Jerzy Krysiak), na którą wyszkowscy melomani wybrali się w pierwszą niedzielę lutego, zachwyciła wszystkich bez wyjątku. Verdi to jeden z największych twórców operowych, a jego „Aida″ jest prawdziwym światowym hitem. Monumentalne sceny chóralne, arie przesycone niezwykłymi emocjami, subtelna i tajemnicza muzyka świątynnej ciszy. Do tego wspaniałe kostiumy i scenografia, niezwykły przepych dworu faraona. Bajeczne widowisko w klasycznym wydaniu i niezapomniane doznania. Niezapomnianym w pamięci naszych melomanów pozostaje też bez wątpienia grudniowy wieczór baletowy "Bolero +" z ekspresyjną choreografią Krzysztofa Pastora i w perfekcyjnym wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego, świętującego swoje 15-lecie. Tak naprawdę każdy wyjazd do Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie gwarantuje odbiorcom najwyższy poziom artystyczny.
Źródło: Biblioteka Miejska w Wyszkowie