REKLAMA

REKLAMA

W kolejce po obniżkę rachunków

Autor: Elwira Czechowska

Miasto | Czwartek, 07 gru 2023 08:39

Od maja w punkcie obsługi klienta zakładu energetycznego w Wyszkowie nie sposób załatwić sprawy "od ręki". Kolejki interesantów ustawiają się od bardzo wczesnych godzin rannych i stoją do zamknięcia punktu, a często interesanci odchodzą z przysłowiowym kwitkiem. Dwie osoby nie nadążają z obsługą natężonego strumienia klientów. A wszystko to przez przepisy, które pozwalają odbiorcom uzyskać 125 zł zniżki w rachunkach za prąd. Mamy jednak dobrą wiadomość!

Miasto

W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy mnóstwo skarg klientów na funkcjonowanie punktu obsługi klienta wyszkowskiego zakładu energetycznego PGE Obrót S.A.  

- Tam się dzieją dantejskie sceny. Kolejki jak za komuny. I tak dzień w dzień. Ja robię trzecie podejście, żeby przepisać licznik, ale znów odejdę z kwitkiem, bo nie mogę wziąć wolnego dnia w pracy, żeby stać w kolejce - mówi nasz Czytelnik.

Klienci skarżę się, że w punkcie nie zwiększono obsady kadrowej. Dwie osoby nie nadążają z obsługą.

- Załatwienie bieżącej sprawy graniczy z cudem. Sytuacja trwa od wielu miesięcy. Klienci są zdenerwowani, często dochodzi do kłótni w kolejce. To jest XXI wiek? - pyta nasza Czytelniczka.

Co jest powodem takich problemów? Czy nie można zwiększyć obsady kadrowej punktu lub umożliwić internetowego systemu obsługi klientów? - zapytaliśmy rzecznika prasowego PGE.

- Zwiększony ruch klientów w Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót ma związek z nowelizacją Rozporządzenia Ministerstwa Klimatu i Środowiska, zgodnie z którym gospodarstwa domowe uzyskają obniżkę w za energię elektryczną z 2023 r. w kwocie 125,34 zł, jeśli spełnią jeden z następujących warunków:

- zweryfikują i potwierdzą poprawność swoich danych umownych, które posiada PGE Obrót lub

- wyrażą zgodę na otrzymywanie od nas korespondencji elektronicznej, w tym faktur lub

- wyrażą zgodę na otrzymywanie informacji o produktach i usługach, które oferujemy lub

- są prosumentami lub

- w trzech kolejnych miesiącach 2023 r. obniżyli pobór prądu przynajmniej o 5% w porównaniu do tego samego okresu w 2022 r. lub

- w ramach rządowej Tarczy Solidarnościowej złożyli oświadczenie potwierdzające uprawnienie do wyższego limitu zużycia energii w zamrożonej cenie (tj. gospodarstwa domowe z Karta Dużej Rodziny lub z osobą z niepełnosprawnością oraz rolnicy)

- odpowiada Andrzej Murawski.

Klienci odwiedzają biura obsługi klienta, aby potwierdzić, że spełniają warunki określone w rozporządzeniu lub aby zaktualizować dane umowne z PGE Obrót. Jednak, aby zrealizować warunki określone w rozporządzeniu, klienci nie muszą osobiście odwiedzać biur obsługi klienta. Mogą to zrobić prosto i wygodnie, korzystając np. z e-formularza dostępnego na stronie internetowej https://www.gkpge.pl/formularz-aktualizacji-danych-i-zgod-klienta.

- O możliwościach zdalnej realizacji tych warunków informujemy nie tylko na stronie internetowej, ale również w pismach, e-mailach oraz SMS-ach, które wysyłamy bezpośrednio do naszych klientów - mówi rzecznik PGE.

Wcześniej (w miesiącach maj/ czerwiec) zwiększony ruch w biurze obsługi kllenta PGE wynikał z kończącego się ośmiomiesięcznego terminu na składanie dokumentów związanych z Tarczą Solidarnościową i zamrożonymi cenami prądu. Rzecznik PGE zapewnia jednak, że spółka zrobiła wszystko, aby ułatwić i przyspieszyć obsługę:

- Od momentu wejścia w życie przepisów związanych z Tarczą Solidarnościową tj. od listopada 2022 r. różnymi kanałami zachęcaliśmy klientów do korzystania ze zdalnych form składnia oświadczeń. W tym celu klienci mogli skorzystać z platformy ePUAP, aplikacji mObywatel, e-maila lub poczty tradycyjnej. Dodatkowo wydłużyliśmy godziny pracy naszych placówek i zapewniliśmy obsadzenie wszystkich stanowisk obsługi klienta, aby minimalizować czas oczekiwania. Pracę zespołu wspierali również pracownicy, którzy na co dzień nie zajmują się bezpośrednią obsługą klienta. Spółka wydzieliła specjalne stanowiska do składania oświadczeń. Aby usprawnić proces obsługi klientów do piątku 30 czerwca wszystkie stacjonarne biura obsługi klienta funkcjonowały w wydłużonych godzinach - od 8:00 do 18:00. W dodatkowych godzinach od 16:00 do 18:00 przyjmowane były tylko oświadczenia w zakresie Tarczy Solidarnościowej. Natomiast w ostatnim dniu składania oświadczeń biura obsługi PGE Obrót były otwarte do ostatniego klienta, tak aby każdy mógł złożyć dokumenty w wymaganym ustawowo terminie - mówi Andrzej Murawski.

Dziś (7 grudnia) rano w wyszkowskim biurze obsługi klienta kolejka znów liczyła kilkanaście osób. Gdy pytaliśmy oczekujących, czy wiedzą o możliwości elektronicznego załatwienia sprawy, zaprzeczali. Większość to starsze osoby, które nie korzystają z internetu. Na drzwiach punktu nie doszukaliśmy się informacji o tym, że wniosek można złożyć, korzystając np. z e-formularza dostępnego na stronie internetowej. Klientów nadal obsługuą dwie osoby. Rzecznik jednak zapewnia: 

- Zapewniliśmy pełną obsadę stanowisk obsługi klienta.

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (6).

REKLAMA

Prund

Myślę że nie jaki Kosiorek zostanie niebawem odpalony za układy rodzinne które toleruje. a zobaczymy co zrobią wtedy pseudo biznesmeni z okolic kościoła św. rodziny.

Energetyka w Wyszkowie . Rodzinny biznes

Rodzina pracuje. A kto wykonuje koparkami wykopy pod wszystkie przyłącza? Niebawem pokaże powiazania biznesmenów których rodziny zatrudnione są w z wyszkowską energetyką[email protected].

Dyrektor i przydupasy

Zlikwidować rodzinny biznes. Jak najszybciej.

do Wioli

Zatrudnić?. Przywileje dla pracowników zatrudnionych w Energetyce wg danych w Internecie w tz. pakiecie pracowniczym (link poniżej), w 2021 roku wyliczono na około 980 mln. Otrzymuję je pracownicy , którzy są zatrudnieni powyżej jednego roku, oraz emeryci renciści orz inne grupy osób związanych z energetyką. Jeden z przywilejów to taki że uprawniony posiada 80% zniżkę w ciągu roku na energie do domu do 3000 kWh. Gwarantuje to zawarty Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy dla Pracowników Przemysłu Energetycznego zawarty w 2021 roku. Poczytajcie. Dzisiaj KO w sejmie do zbilansowania pakietu energetycznego aby zamrozić ceny poszukuję 1,1 mld zł. Podpowiadam. znieść uprawnienia pracownikom , których średnia pensja to ponad 7700 zł i 1 mld zł się znajdzie. https://businessinsider.com.pl/finanse/dzien-energetyka-14-sierpnia-jakie-przywileje-przysluguja-pracownikom/c30pltw

Wiola

Czy to naprawdę taki duży problem zatrudnić na staż kilku studentów do obsługi klientów?

komuna

jeśli się okopało mentalnie w komunie, to trzeba żyć jak w komunie. W kolejnych latach będzie coraz trudniej żyć osobom, które nie są w stanie się przystosować. Już od dawna powinny istnieć gminne, czy nawet osiedlowe punkty pomocy dla osób, które sobie nie radzą. Niestety przeważnie takie osoby, to osoby starsze, niezamożne, czyli idealne do naciągania a nie do inwestowania. Swoją drogą, to licznik da się przepisać zdalnie. Trwa to długo ale się da.

Zostaw komentarz.

REKLAMA

Polecane firmy.

Dziecko
Usługi specjalistyczne
Pracownia Geodezyjna GRAF

3 Maja 5a/2 07-200 Wyszków

[email protected]

501 593 357

www.pggraf.pl

REKLAMA

Najnowsze komentarze.

REKLAMA

Nadchodzące wydarzenia.

REKLAMA

Okazje.

REKLAMA