Projekt będzie realizowany na obszarze 8 z 9 regionów województwa mazowieckiego i polega na ustawieniu w 31 miejscowościach 56 radarowych wyświetlaczy prędkości. Ten prewencyjny system zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, będzie pokazywał kierowcy prędkość, z jaką się porusza i w zależności od sytuacji, generował stosowne komunikaty - w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości poinformuje o potencjalnej wysokości mandatu i liczbie punktów karnych. Wyświetlacze staną na terenie gmin: Brwinów, Głowaczów, Grodzisk Mazowiecki, Jasieniec, Józefów, Nadarzyn, Nowa Sucha, Osieck, Miasto Płońsk, Pruszków, Raszyn, Sanniki, Sierpc, Sochaczew, Sokołów Podlaski, Miasto Sokołów Podlaski, Tarczyn, Warka, Węgrów i Wyszków.
W Wyszkowie wyświetlacz stanie przy ul. Pułtuskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Telimeny, w rejonie cmentarza miejskiego (w ruchu w kierunku centrum Wyszkowa). Jest to miejsce newralgiczne z uwagi na wjazd do miasta od strony Pułtuska przed wyjazdem z parkingu przy cmentarzu i krematorium oraz przed wyjazdem z osiedli domów jednorodzinnych i drukarni, zatrudniającej dużą liczbę pracowników. Zauważalny jest tam problem nieprzestrzegania przez kierowców obowiązującego ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym, co przy dużym natężeniu ruchu stanowi dodatkowe zagrożenie bezpieczeństwa. Pokazując kierowcom prędkość, z jaką się poruszają, oraz znak B-33, radar przypomni o obowiązujących ograniczeniach, m.in. o ograniczeniu prędkości panującym w terenie zabudowanym. Ponadto urządzenia radarowe posiadają funkcje generowania statystyk o przekroczeniach i natężeniu ruchu, dzięki którym możliwe będzie efektywniejsze wprowadzanie usprawnień w organizacji ruchu. Dane te będą mogły być szybko i sprawnie pozyskane przez Administratora poprzez szyfrowany dostęp za pośrednictwem Internetu (za pomocą łącza GSM) lub poprzez łączność Wi-Fi/Bluetooth (przy użyciu komputera lub smartfona).
Radarowe wyświetlacze prędkości wykorzystujące technologię LED będą zasilane ze źródeł odnawialnych (ogniwa fotowoltaiczne i turbiny wiatrowe), wobec czego nie muszą generować dodatkowych kosztów dla zarządcy drogi związanych z poborem energii elektrycznej. Ponadto urządzenia te mogą generować różne dodatkowe komunikaty w zależności od ustawień w tym np. „Uwaga ślisko”, „Dziękuję”, „Zwolnij”, „Szkoła”, „Dzieci” itp.,
Koszt realizacji projektu na Mazowszu to 971 tys. 208 zł
W Polsce jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (5708 w 2020 r.). Jak czytamy na stronach Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego potrącenia pieszych, których przyczyną było niedostosowanie prędkości, charakteryzowały się tragicznymi skutkami - w prawie co szóstym wypadku zginął człowiek. W tym kontekście bardzo ważne jest przestrzeganie limitu prędkości, obniża to bowiem ryzyko utraty życia przez pieszego w wypadku.