Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składają właściciele nieruchomości zamieszkałych. W deklaracji należy wskazać liczbę osób, które faktycznie zamieszkują nieruchomość przez okres dłuższy niż pół roku.
Deklaracje w imieniu właścicieli mieszkań w blokach składa zarząd spółdzielni lub wspólnoty. Zarząd może jednak zobowiązać Państwa do dostarczenia do swojej siedziby informacji niezbędnych do prawidłowego określenia liczby osób, od których będą odbierane odpady oraz ich sposobu.
Wysokość opłaty zależy od sposobu przygotowania odpadów do odbioru oraz liczby osób zamieszkujących nieruchomość:
- opłata za odpady segregowane wynosi 10,46zł miesięcznie za jednego mieszkańca,
- opłata za odpady niesegregowane wynosi 16,66zł miesięcznie za jednego mieszkańca.
Wysokość opłaty jest iloczynem wybranej stawki oraz liczby osób zamieszkujących nieruchomość. Opłaty wnoszone są raz na kwartał, czyli opłatę miesięczną mnożymy razy 3 miesiące, np. 10,46 x liczba osób x 3 miesiące.
Deklarację można pobrać tutaj.
Od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą odpady będą odbierane na obecnych zasadach. Właściciele zobowiązani są do zawarcia umowy z firmą odbierającą odpady i wnoszenia opłat zależnie od zasad zawartych w umowie.
Przypominamy, że dotychczasowe umowy muszą zostać wypowiedziane tak, by zostały rozwiązane z dniem 30 czerwca 2013r. Nierozwiązanie umowy przyniesie skutek w postaci obowiązku wnoszenia opłat zarówno na rzecz gminy, jak i dotychczasowego odbiorcy odpadów.
Formularz wypowiedzenia umowy można pobrać tutaj.