Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji zwraca się do mieszkańców bloków przy ul. Kościuszki i 3 Maja o zwrot skrzynek, w których dostarczona została woda na klatki schodowe. Apel kierowany jest też na przyszłość do wszystkich mieszkańców gminy. Przepisy sanitarne obligują wyszkowskie wodociągi do umiejscowienia torebek z wodą w odpowiednio oznakowanych pojemnikach.
- Niestety, podczas ostatnich dwóch awarii zaginęło prawie 20 skrzynek, co nie pozwalało na szybkie i skuteczne umiejscowienie torebek w miejscach, które będą tego potrzebowały. Szanowni państwo, bardzo proszę o poszanowanie własności i wykonanej pracy, a co za tym idzie szanowanie siebie nawzajem – komentuje sprawę prezes PWiK Daniel Bogdan.
Przypomnijmy, że maszyna do paczkowania wody pitnej nabyta przez PWiK Sp. z o. w Wyszkowie pod koniec 2016 roku daje spółce realną możliwość zapewnienia ciągłości dostaw wody przydatnej do spożycia w przypadku awarii sieci wodociągowych lub w przypadku innych sytuacji kryzysowych. Wyszkowskie przedsiębiorstwo korzysta również z tradycyjnego sposobu dostarczania wody poprzez podstawianie beczek z wodą. Jednakże z uwagi na nieprzewidywalne terminy wyjazdów (np. awaria sieci) oraz konieczność odpowiedniego wcześniejszego przygotowania beczek do transportu i dostarczania wody dla mieszkańców, taki sposób jest o wiele bardziej czasochłonny i trudny do utrzymania wymogów sanitarnych. Wymagania odnośnie dostarczanej wody znajdują swoje odzwierciedlenie w ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, jak również w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
Źródło: PWiK