Z serwisu korzysta miliard osób, a mimo tego Google na nim praktycznie nie zarabia. Przychody są co prawda ogromne, ale nie przekładają się na zysk. YouTube odpowiada jedynie za 6% sprzedaży reklam we wszystkich usługach Google’a.
Prawdopodobnie płatności na YouTube wejdzie w życie z dniem 15 czerwca tego roku. To właśnie wtedy moc zyska nowy regulamin programu partnerskiego YouTube, o czym serwis poinformował mailowo twórców filmów.
Filmy na YouTube nadal będzie można oglądać za darmo. Pojawi się jednak opcja płatnej subskrypcji na kształt abonamentu. Jego wysokość nie jest znana, ale szacuje się, że w Stanach wyniesie ok. 10 dol. na miesiąc.
W płatnej wersji serwisu nie będzie żadnych reklam. Dodatkowo subskrybenci otrzymają możliwość oglądania filmów offline na urządzeniach mobilnych. Wystarczy, że wcześniej pobiorą dany film do pamięci urządzenia.
Źródło: spidersweb.pl