Wydzielony pas dla rowerów oraz ograniczenie prędkości do 60 km/h - to zmiany, które w organizacji ruchu zajdą na drodze Rybienko Leśne - Tumanek. W tym roku pas dla rowerów zostanie namalowany także na fragmencie ul. Sowińskiego w Wyszkowie
Miasto
Gmina Wyszków przystąpiła do realizacji inwestycji, która ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów na drogach publicznych. W tym celu na fragmencie ul. Sowińskiego a także na drodze z Rybienka Leśnego do Tumanka powstają oznakowane pasy dla rowerów. Pierwsza część zadania (na drodze do Tumanka) dobiega końca. Pasy namalowano już wzdłuż ul. Warszawskiej, na dawnym odcinku drogi S8 w kierunku Tumanka. Zostały one namalowane po obydwu stronach ulicy, czyli w obydwu kierunkach. Pasy ruchu rowerowego zaczynają się za skrzyżowaniem z ul. Skarżyńskiego i kończą przed skrzyżowaniem z Tumankiem. Mają długość około 2440 mb. Pasy wyznaczone zostały w formie oznakowania poziomego, białą farbą a w miejscach newralgicznych - kolorem czerwonym. Wzdłuż pasów ruchu rowerowych na całej długości (co 12 metrów) zostały wklejone punktowe elementy odblaskowe w kształcie rowerów.
- Na czerwono oznakowane zostały skrzyżowania pasa dla rowerów z drogami dojazdowymi oraz zjazdami do nieruchomości tak, aby kierowca włączający się do ruchu na ul. Warszawskiej widział, że wjeżdża na pas dla rowerów, a z kolei rowerzysta widział, skąd może spodziewać się wyjeżdżającego auta. Takie rozwiązanie stosuje się na drogach pozamiejskich - wyjaśnia Robert Garbarczyk, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej w Urzędzie Miejskim w Wyszkowie. Na czerwono zostały pomalowane tylko fragmenty newralgiczne, a nie cały pas rowerowy, z uwagi na koszty. Wykonanie pasa dla rowerów wzdłuż ul. Warszawskiej to wydatek rzędu 75 tys. 608 zł. Wykonawcą była firma “ALTOR” z Mińska Maz.
Ostatnim elementem zadania będzie wprowadzenie ograniczenia prędkości na tym odcinku z 90 obecnie do 60 km/h, co ma "uspokoić" ruch na tym odcinku.
Z kolei na fragmencie ul. Sowińskiego w Wyszkowie pas dla rowerów wydzielony zostanie i oznakowany w całości czerwoną farbą. Powstanie on po obu stronach ulicy począwszy od skrzyżowania z ul. Prostą do skrzyżowania z ul. Pułtuską (długość około 300 mb). Koszt wykonania tego pasa wraz z oznakowaniem wyniesie 69 tys. 764 zł. Wykonawcą będzie spółka JAREX z Warszawy.
Ja proponuje program rower+. Rozdać wszystkim rowery, predkość dla samochodów ograniczyć do 30km/h. A dla najbardziej zapalonych rowerzystów wiatraczek na kierownicę i koraliki na szprychy.
A tak na serio to dlaczego ja żebym mógł poruszać się autem po drogach publicznych muszę posiadać prawo jazdy, ważny przegląd techniczny i ubezpieczenie OC, a pedalarz nie ma ubezpieczenia, nie zna przepisów, często porusza się gratem starszym niż ja, wieczorami jeżdżą bez oświetlenia i jeszcze musisz cały czas uważać żeby jakiś lekkomyślny pedalarz nie wtargnął ci swoim smiesznym rowerkiem na przejście dla pieszych bo łun ma pierszeństwo.
Konarek
Ograniczenie do 60 km/h na odcinku Tumanek -Rybienko jest pomysłem jakiegoś nawiedzonego rowerzysty i chorej głowy jakiegoś urzędasa ( na usta cisną się słowa powszechnie uważane za obraźliwe ). pomysł z kategorii " ratujmy budżet". Policja już czeka. Proponuję na całej długości tego odcinka co 500m zainstalować progi zwalniające. Taką zmianę proszę zarekomendować urzędnikom z Długosiodła , powinni wprowadzić ograniczenie od Białegobłota do Długosiodła, tam jest tak samo usytuowana ścieżka rowerowa. Odnoszę wrażenie,im głupszy pomysł, tym szybciej realizowany.
Do srt
To jest ograniczenie prędkości dla rowerzystów. Znajduje się po prawej stronie drogi dla rowerów i jest widoczne dla kierujących rowerami.
srt
Byłoby miło jakby znak ograniczenia do 60 od strony Wyszkowa był widoczny. W tej chwili wieczorem jest praktycznie niewidoczny...
rowerzysta/kierowca
namalowanie ciągłej linii, kilku symboli roweru i kilku czerwonych stref oznaczających wyjazd nic nie zmieni, jest wąsko i jak jakiś deb..il kierowca (a jest ich bez liku) będzie przejeżdżał za blisko to dalej będzie niebezpiecznie
ograniczenie do 60 na tym odcinku to spora uciążliwość dla tych co jeżdżą tędy autem codziennie i generalnie nie jest specjalnie uzasadnione bo wystarczyłoby przypilnowanie 90, będzie świetne miejsce do poprawienia statystyk dla policji i podreperowanie budżetu,
zoja
na calej dlugosci sciezki rowerowej powinno byc pomalowane na linii powinny byc odblaski migajace tak jest w innych miastach
rowerzysta
Jestem za! Mam nadzieję, że i o płynnych włączeniach do ruchu pomyślano. Następny pas poproszę na Białostockiej. Nie musi być zaraz high-tech. Jednak obawiam się, że, bez ciągłej obecności policji, z tego 60 będzie tyle co z obecnych 90.
mieszkaniec
Te pasy dla rowerów ta jakiś nieśmieszny żart...jeśli pozostaną w takim kształcie a raczej tak, to mają duże szanse zaistnieć w programie "Absurdy drogowe". Czemu nikomu nie przyszło do głowy, żeby pasy drogowe przesunąć w jedną stronę tak by po drugiej można było wyznaczyć szerszy pas? Widać, że nikt z osób decyzyjnych nie przejeżdżał rowerem tą trasą bo to co właśnie powstało w żadnym stopniu nie wpływa na bezpieczeństwo użytkowników tychże pasów. Ograniczenie prędkości do 60 km/h - niby jak ma być to egzekwowane? Powstanie odcinkowy pomiar prędkości? Obserwuję temat od momentu, kiedy pierwsza wzmianka pojawiła się w materiałach promocyjnych i przyznam, że nie miałem nadziei na ścieżkę z prawdziwego zdarzenia na przykład taką jak w Mostówce (wzór do naśladowania) ale to co zostało wykonane to chyba najgorszy możliwy scenariusz. Niestety pewnie zostanie z nami na długo długo....