REKLAMA

REKLAMA

Czy połączyć Somianki? Gmina zapyta mieszkańców

Autor: Monika Grzelecka

Powiat | Wtorek, 22 gru 2020 20:10

W dniach od dnia 4 stycznia do 31 stycznia przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne dotyczące planowanego połączenia miejscowości Somianka i Somianka - Parcele w jedną miejscowość o nazwie Somianka. Konsultacje przeprowadzone zostaną za pomocą ankiet. Celem konsultacji jest poznanie opinii mieszkańców w tej sprawie.

Powiat

Planowane połączenie miejscowości Somianka i Somianka-Parcele w jedną miejscowość o nazwie Somianka i zniesienie urzędowej nazwy miejscowości Somianka-Parcele nie będzie rodzić dla mieszkańców obowiązków związanych z wymianą dokumentów tj.: nie będzie konieczna wymiana dowodów osobistych z uwagi na fakt, iż obowiązująca od 1 marca 2015 r. ustawa o dowodach osobistych nie przewiduje w nowych dowodach umieszczania informacji o adresie zameldowania.

Ponadto dowody osobiste wydane przed 1 marca 2015 r. zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych. Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu osobistego wydanego na podstawie przepisów poprzednio obowiązującej ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.

Nie będzie konieczna wymiana paszportów - paszporty nie zawierają adresu zameldowania.

Nie będzie konieczna wymiana prawa jazdy - w dokumentach nie umieszcza się informacji o adresie zamieszkania. Prawa jazdy wydane przed dniem wejścia w życie zmienionych przepisów, zachowują ważność przez okres, na który zostały wydane, oraz nie podlegają wymianie w przypadku zmiany adresu zamieszkania posiadacza dokumentu.

Nie będzie konieczna wymiana legitymacji emeryta, rencisty - dokumenty te nie zawierają danych adresowych posiadaczy.

Nie będzie konieczna wymiana dowodów rejestracyjnych z uwagi na fakt, że z dniem 1 stycznia 2016 r. zaczął obowiązywać nowy przepis, zgodnie z którym w przypadku zmiany nazwy miejscowości, dowody rejestracyjne, pozwolenia czasowe, tablice rejestracyjne, znaki legalizacyjne i nalepki kontrolne wydane przed dniem wejścia w życie przepisów zmieniających nazwę miejscowości, zachowują ważność.

Zmiana nazwy miejscowości nie wpłynie na ważność posiadanych umów czy aktów notarialnych.

Aktualizacja danych w dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, księgach wieczystych, rejestrze mieszkańców, gminnej ewidencji podatkowej oraz gminnej ewidencji opłat za odbiór odpadów następować będzie na bieżąco z urzędu. Mieszkańcy z tytułu ich uaktualniania nie poniosą kosztów. Również aktualizacja danych w ewidencjach identyfikacyjnych podatnika oraz płatnika w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz Urzędzie Skarbowym następować będzie bez dodatkowych opłat.

Koszty finansowe z powodu zmiany nazwy miejscowości mogą ponieść przedsiębiorcy, którzy będą musieli dokonać zmian pieczątek firmowych, bądź osobistych, wizytówek, banerów reklamowych, czy publikowanych reklam. Koszty poniesie gmina w zakresie wymiany pieczątek. Konieczna będzie również zmiana oznaczeń granic miejscowości na drogach, co obciążać będzie zarządców dróg.

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (0).

REKLAMA

Brak komentarzy

Zostaw komentarz.

REKLAMA

Polecane firmy.

Moda i uroda
FLASH MODA - butik w Galerii Wyszków (poziom 2)

ul. Sowińskiego 62 07-200 Wyszków

519 434 519

galeriawyszkow.pl/flash

Usługi
Motivation Direct Sp. z o.o.

Czeczota 31 02-607 Warszawa

[email protected]

+48 22 201 24 56

REKLAMA

Najnowsze komentarze.

REKLAMA

Nadchodzące wydarzenia.

REKLAMA

Okazje.

REKLAMA