REKLAMA

REKLAMA

Apel Sanepidu. Zgłosiło się ponad sto osób

Autor: Elwira Czechowska

Miasto | Wtorek, 21 kwi 2020 15:51

Na apel Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o zgłaszanie się osób, które w Wielką Sobotę robiły zakupy w wyszkowskim "Lidlu", odpowiedziało 108 osób. Wszystkie zostały objęte kwarantanną, znaczną część skierowano na testy pod kątem koronawirusa. Sieć handlowa zapewnia klientów o bezpieczeństwie sanitarnym w wyszkowskim supermarkecie. Sklep został niezwłocznie poddany dezynfekcji.

W piątek, 17 kwietnia, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wyszkowie wystąpił z apelem o telefoniczne zgłaszanie się osób, które 11 kwietnia (Wielka Sobota) w godz. 11.30 - 13.30 robiły zakupy w sklepie Lidl w Wyszkowie. Jak się dowiedzieliśmy, wśród klientów była osoba, u której kilka dni później (w nocy z 16 na 17 kwietnia) potwierdzono obecność koronawirusa. Odzew na apel Sanepidu był duży.

- Zgłoszenia odbieraliśmy przez kilka dni. Łącznie zgłoszonych zostało 108 osób, z czego z terenu powiatu wyszkowskiego 94 i 14 z powiatów sąsiednich - informuje Beata Kiliańczyk-Szawłowska, dyrektor Sanepidu w Wyszkowie.

Wszystkie 94 osoby z powiatu wyszkowskiego zostały decyzją Sanepidu objęte kwarantanną domową. Do badań pod kątem obecności koronawirusa Sanepid wytypował 39 z nich, pozostałe 55 to członkowie ich rodzin.

- Do badań typowane są osoby z pierwszego kontaktu, u których jest największe prawdopodobieństwo, że mogły mieć kontakt z zarażonym - wyjaśnia Beata Kiliańczyk-Szawłowska.

Osoby te oczekują w kwarantannie na wyniki testów. Są wśród nich zarówno klienci, jak i personel sklepu, który tego dnia był w pracy. Wymazy, podobnie jak w innych takich przypadkach, pobrali lub pobiorą od nich tzw. "próbkobiorcy", czyli przedstawiciele wyspecjalizowanych firm, które mają w tym zakresie podpisaną umowę z wojewodą mazowieckim. 

Dane pozostałych 14 osób spoza powiatu wyszkowskiego zostały przekazane do innych Powiatowych inspektorów Sanitarnych celem nałożenia decyzji o kwarantannie i wyznaczeniu osób do badań zgodnie z właściwością terytorialną - dodaje dyrektor wyszkowskiego Sanepidu.

Kierownictwo sklepu Lidl w Wyszkowie zapewnia, że niezwłocznie po powzięciu informacji przeprowadziło pełną dezynfekcję obiektu, włącznie z częścią magazynową i przysklepowym parkingiem. Dezynfekcja prowadzona była zresztą w sklepie także przed 11 kwietnia.

- Jako społecznie odpowiedzialna firma każdego dnia pracujemy nad tym, aby zapewnić Państwu bezpieczne i komfortowe zakupy w sklepach Lidl na terenie całej Polski. Na bieżąco obserwujemy rozwój wydarzeń oraz reagujemy w zależności od pojawiających się okoliczności. W Lidlu możecie Państwo zawsze dokonywać bezpiecznych zakupów. Odnosząc się do informacji o wizycie w naszym sklepie w Wyszkowie klienta z podejrzeniem SARS-CoV-2, zapewniamy, że natychmiast podjęliśmy działania. W trosce o bezpieczeństwo i komfort naszych klientów oraz pracowników, niezwłocznie została przeprowadzona dezynfekcja całego sklepu Lidl, w tym biura sklepowego, pomieszczeń socjalnych, szatni, toalet i zaplecza magazynowego. Podjęte działanie wynikało z własnej inicjatywy naszej firmy, w porozumieniu z kierownictwem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wyszkowie - informuje Lidl Polska. - Jednocześnie zaznaczamy, że podjęliśmy wiele działań zwiększających ochronę pracowników i klientów. Wszyscy nasi pracownicy sklepów zostali wyposażeni w przyłbice ochronne, czyli maski chroniące jednocześnie jamę ustną, nos i oczy. W obiektach Lidl Polska zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X") powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a  pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą. Rozpoczęliśmy także montaż stacji do dezynfekcji dłoni, które już funkcjonują w części sklepów Lidl. Zachęcamy również do płatności bezgotówkowych - przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego, jak również funkcjonalności Lidl Pay, która umożliwia płatność mobilną poprzez aplikację zakupową Lidl Plus. Na bieżąco emitujemy również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.

Fot. Lidl Wyszków

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (0).

REKLAMA

Brak komentarzy

Zostaw komentarz.

REKLAMA

Polecane firmy.

Na Głoda
Manhattan Wyszków

Pułtuska 54a 07-200 Wyszków

[email protected]

29 679 03 23, 511 671 671

www.manhattan.net.pl

Ubezpieczenia
Multiagencja Ubezpieczeniowa - JANINA NOGA

ul. Pułtuska 133/10 07-200 Wyszków

[email protected]

608 554 520, 29 743 34 01

www.ubezpieczeniawyszkow.pl

REKLAMA

Najnowsze komentarze.

REKLAMA

Nadchodzące wydarzenia.

REKLAMA

Okazje.

REKLAMA