Minimalizm – klucz do sukcesu
Przyglądając się znakom graficznym największych firm, możemy zauważyć pewną wspólną cechę. Ich loga są proste, przejrzyste i nie zawierają rozbudowanych elementów graficznych, czy wielu barw. Przygotowując swoje logo, należy skupić się na minimalizmie, czyli stworzyć spójny i klarowny produkt, który nie będzie przesadzony. Zbyt duże przekombinowanie podczas wybierania barw, czy elementów może przynieść odwrotne skutki od pożądanych.
Topowe firmy, takie jak Samsung, Adidas, Nike, IKEA, czy Nokia postawiły na prostotę. Aby stworzyć skuteczne logo, warto skorzystać z pomocy fachowca, ponieważ robiąc to samemu, możemy narazić swoją firmę na poważne uszczerbki wizerunkowe. Jednym z grafików komputerowych godnych polecenia jest: https://tomaszwronski.pl/oferta/projekt-logo/.
Oryginalność – nie daj się pomylić z kimś innym
Jednym z głównych zadań znaku graficznego jest wyróżnienie się spośród konkurencyjnych firm. Jeśli chcemy stworzyć logo, które będzie skuteczne i przyniesie nam realne korzyści, powinniśmy zadbać o to, aby nasz znak wyróżniał się i był rozpoznawalny. Jeśli firma z naszej branży w swoim logo ma wizerunek jakiegoś zwierzęcia, to nie naśladujmy go, ponieważ może się to przyczynić do zmieszania konsumenta.
Stawiajmy na oryginalne pomysły i nieprzetarte szlaki. Świetnym przykładem może być logo Apple, które wraz z innymi, takimi jak Coca-Cola czy Nike jest jednym z najbardziej oryginalnych i rozpoznawalnych logotypów na całym świecie. Chodzi o klarowność przekazu, o to, aby klient, widząc naszego logo, był pewien, że chodzi właśnie o nas.
Ponadczasowość
Należy pamiętać, że logo to coś, co towarzyszyć nam będzie przez bardzo długi okres. W założeniu ma ono reprezentować konkretną firmę, więc dopóki dane przedsiębiorstwo istnieje, dopóty jego logo również. Pomijamy tu oczywiście wszelki rebranding, który wiąże się z dużym ryzykiem oraz może zburzyć to, co budowaliśmy latami.
Ważnym aspektem podczas tworzenia logo, jest zadbanie o to, aby naszego znaku graficznego nie nadgryzł ząb czasu. Świetnym przykładem przeciwdziałaniu temu może być Coca-Cola, która poza kosmetycznymi zmianami w swoim logo utrzymuje swój styl od ponad 100 lat. Warto zadbać o uniwersalność podczas tworzenia i uchronić się przed ewentualnymi stratami w przyszłości. Budujmy historię naszej firmy na twardych fundamentach.
Wyrazistość – zadbaj o bycie zapamiętanym
Aby logo było skuteczne, musi być zapamiętywane z łatwością. Konsumenci na całym świecie zapamiętują dziesiątki, a nawet setki znaków graficznych. Warto zadbać o elementy, które mogą ułatwić cały proces. Charakterystyczny styl, nawiązanie graficzne, czy spójna kompozycja z działalnością firmy na pewno w tym pomogą.
Tworząc znak graficzny naszej firmy, powinniśmy zadbać o to, aby nasze logo miało powyższe cechy. Odpowiednie przygotowanie wizytówki naszego przedsiębiorstwa jest w stanie zapewnić realne korzyści, zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.
Art. zewnętrzny