REKLAMA

REKLAMA

Rondo lepsze od sygnalizacji świetlnej

Autor: Elwira Czechowska

Miasto | Środa, 05 cze 2019 23:46

Gmina Wyszków projektuje inwestycję, która ma upłynnić ruch i poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego (obwodnica śródmiejska) z Sikorskiego. Z dwóch wariantów: sygnalizacja świetlna lub rondo mieszkańcy preferują to drugie. Swoją opinię mieli możliwość wyrazić podczas konsultacji społecznych 4 czerwca.

Z chwilą oddania do użytku ostatniego etapu obwodnicy śródmiejskiej Wyszkowa, znacząco wzrosło natężenie ruchu na tej arterii. Według pomiarów, które wykonano w godzinach szczytu (6.00-9.00 oraz 15.00-18.00) w kierunku ul. Kościuszki - ul. Pułtuska przejeżdża każdego dnia od 1280 do 1540 samochodów. W całym powiecie na 73 tysiące mieszkańców mamy już zarejestrowanych 70 tysięcy samochodów. 

- Nie oszukujmy się, to juz nie jest obwodnica śródmiejska, ale jedna z głównych ulic w naszym mieście - mówił Adam Mróz, naczelnika wydziału iwnestycji w Urzędzie Miejskim. 

Spory ruch (kilkaset aut) panuje także na wyjeździe i wjeździe w ul. Sikorskiego oraz Polnej (uliczka prowadząca do nowego bloku przy wiadukcie). Dlatego gmina szuka rozwiązania, które upłynni wyjazd z ul. Sikorskiego w ul. Piłsudskiego a jednocześnie zwiększy bezpieczeństwo - także pieszych i rowerzystów - w tym rejonie. 

- Boimy się dzieci puszczać same do szkoły przez tę ulicę - przyznali podczas konsultacji mieszkańcy osiedla. 

- Wjechać z ul. Sikorskiego w potok pojazdów na obwodnicy śródmiejskiej jest bardzo trudno - potwierdził Adam Mróz. 

Do przebudowy jest 260-metrowy odcinek obwodnicy między ul. Sikorskiego a wjazdem w ul. Żytnią. Dalej to już pas Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gmina zleciła opracowanie rozwiązań projektowych dla tego odcinka z uwzględnieniem dwóch wariantów. Pierwszy wariant zakłada budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Sikorskiego z Piłsudskiego, zaś drugi - budowę ronda. Projektowane rondo ma mieć 36 metrów średnicy, pas jezdni o szerokości 6,5 metra z 2-metrowym pierścieniem z kostki brukowej. Można je porównać do ronda ks. S. Szulca przy ul. Kościuszki (obok kościoła pw. św. Wojciecha).

- Jaki jest sens budowania rond co 350 metrów? Tam staną cztery ciężarówki i będziemy wszyscy stać. Znów będziemy liczyć tylko na uprzejmość innych kierowców. Rondo co 350 metrów zakorkuje ten odcinek. Będzie tak, jak na Kościuszki, gdzie cały odcinek między rondami stoi ciągle - zwróciła uwagę jedna z mieszkanek. 

- Rondo bardzo ten ruch upłynni, ułatwi mieszkańcom Sikorskiego i okolicznych ulic włączenie się do ruchu na obwodnicy - przekonywał projektant Robert Rosiński.

- Rondo o większej średnicy oczywiście upłynniłoby ruch, ale w Wyszkowie nie ma rond. To są "placki" albo "berety" - skomentował jeden z mieszkańców.

- Rondo jest po to, aby każdy miał taką samą możliwość wjazdu na skrzyżowanie. Przy światłach ul. Piłsudskiego miałaby pierwszeństwo i dłuższy cykl światła zielonego, dopiero byłby problem włączyć się do ruchu z ul. Sikorskiego - przekonywał projektant.

Mieszkańcy pytali, czy nie można poszerzyć planowanego ronda.

- Dookoła jest miejsce i są to tereny niezabudowane - zauważył radny Adam Szczerba.

- To rondo nie jest małe. Założenie jest takie, że projektujemy w istniejącym pasie drogowym, czyli na gruntach, które należę do gminy i nie ingerujemy w tereny prywatne - odparł Adam Mróz. - Zdajemy sobie sprawę, że rondo nie będzie rozwiązaniem idealnym, nie ma idealnego rozwiązania, ale będzie bardziej płynny ruch.

Mieszkańcy w większości poparli rozwiązanie z budową ronda. Gmina chce jeszcze w tym roku zakończyć projekt i złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji z rządowego programu przebudowy dróg. Realizacja inwestycji jest planowana na 2020 rok. 

 

 

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (0).

REKLAMA

Brak komentarzy

Zostaw komentarz.

REKLAMA

Polecane firmy.

Projektowanie/ urządzanie
PARKANEX Sp. z o.o.

Targowisko 501 32-015 Kłaj

[email protected]

+48 12-284-06-40

REKLAMA

Najnowsze komentarze.

REKLAMA

Nadchodzące wydarzenia.

REKLAMA

Okazje.

REKLAMA