REKLAMA

REKLAMA

"Mój przyjaciel robot. Mali programiści zapoznali się z Ozobotem

Autor: Monika Grzelecka

Nauka | Czwartek, 31 sty 2019 17:38

31 stycznia Kids' Korner - miejsce nauki, zabawy i rozwoju dla najmłodszych wyszkowian - we współpracy z Fundacją Octopus zorganizowały niecodzienne warsztaty z Ozobotem czyli małym robotem, zachęcającym dzieci do efektywnego uczenia się. Udział wzięły dzieci w wieku 7 - 11 lat.

Aby zapoznać się z działaniem robota, na początku trzeba było go skalibrować - czujniki Ozobota są bardzo wrażliwe na otaczające światło do tego stopnia, że gdy zmienia się rodzaj papieru lub położenie np. jest bliżej okna, wpływa na to, co Ozobot widzi pod sobą. Aby zaznajomić Ozobota z jego nowym otoczeniem, należy go za każdym razem skalibrować. Uczestnicy warsztatów mogli zgłębiać tajniki programowania Ozobotów z użyciem jedynie kredek lub flamastrów. Ozobot został zaprogramowany przy pomocy kolorowych kodów graficznych, robot wykonywał konkretne polecenia jazdy po liniach, dzieci rysowały rozmaite labirynty, które dostarczyły wiele zabawy i radości, mały robocik poruszał się w taki sposób, jak dzieci go zaprogramowały, migał kolorowymi światełkami. Co ważne Ozobot nie wyczuwa koloru białego, znane jemu kolory to czarny, zielony, niebieski i czerwony. Do rysowania kodów i wyznaczania tras wykorzystano również tablet, przygotowane były także specjalne trasy ułożone z puzzli. Spotkaniu towarzyszyła świetna zabawa, Ozobot sprawił wiele frajdy. Zajęcie poprowadziła Paulina Piątek - edukator.

Ozobot to malutki, inteligentny robot, który poprzez rysowanie uczy dzieci programowania. Jest on jednym z najmniejszych na świecie programowalnych robotów o wymiarach około 2,5 cm wysokości i średnicy, silnik Ozobota jest napędzany malutką baterią, ładowaną przez kabel USB podłączony do komputera, czas aktywności naładowanego Ozbota wynosi  90 min. Z pozoru mały rozmiar mieści w sobie ogromne możliwości, jest to wspaniałe narzędzie do nauki podstaw programowania oraz zabawy. Otwiera dzieciom drzwi do świata informatyki i edukacji STEAM (science, technology, engineering, art, maths). Uczy poprzez zabawę i doświadczenie, rozwija myślenie logiczne i algorytmiczne. Za pomocą kolorowych kodów, na kartce papieru lub kolorowych bloczków w programie OzoBlockly (na tablecie), dzieci programują zadania, które wykonuje robot. Dzieci mogą zakodować sposób  się i efekty świetlne. Wystarczy przeglądarka internetowa czy kolorowe mazaki  dzieci uczą się nie tylko umiejętności programowania, ale także rozwijają myślenie komputacyjne, swoją kreatywność czy umiejętność współpracy w grupie. Z powodzeniem może być wykorzystywany na zajęciach przyrodniczych, matematycznych, artystycznych i innych. 

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (0).

REKLAMA

Brak komentarzy

Zostaw komentarz.

REKLAMA

Polecane firmy.

Zajęcia dla dorosłych
Akademia Umiejętności PAN HILARY

ul. Daszyńskiego 27 07-200 Wyszków

[email protected]; [email protected]

531 931 200

Usługi branżowe
"LEK-MET" Andrzej Wrzesiński - Skup Złomu Stalowego i Metali Kolorowych

Leśna 40 (obok Cynkometu) 07-202 Wyszków

[email protected]

29-742-30-14, 797-633-676

www.lekmet.pl

Dziecko
Niepubliczny Żłobek "A KU KU"

Świętojańska 54C 07-200 Wyszków

[email protected]

500 128 167

akukuwyszkow.pl

REKLAMA

Najnowsze komentarze.

REKLAMA

Nadchodzące wydarzenia.

REKLAMA

Okazje.

REKLAMA