Na inwestycje w 2019 roku gmina Brańszczyk wyda 1 mln 832 tys. 845 zł. Za te pieniądze zrealizowane zostaną nastepujące zadania:
- Rozbudowa sieci wodociągowych 199 tys. zł
- Rozbudowa stacji wodociągowej w Udrzynie 200 tys. zł
- Budowa chodnika przy drodze gminnej - Nowa Wieś 13 tys. zł
- Projekt budowlany ulicy Czarnej Jagody, ul. Kasztanowa - droga gminna Dalekie Tartak 5 tys. 500 zł
- Budowa drogi gminnej asfaltowej w Ojcowiznie 28 tys. 390 zł
- Budowa chodnika z korytem odprowadzającym wodę opadową przy drodze gminnej (Trakt Napoleoński) Nowy Brańszczyk 17 tys. 670 zł
- Budowa chodnika - droga gminna w Trzciance 25 tys. 700 zł
- Droga gminna - Dudowizna wykonanie dokumentacji 25 tys. zł
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej - przebudowa drogi gminnej w Turzynie 28 tys. zł
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej-budowa chodnika w Porębie 7 tys. zł
- Zakup działki we wsi Niemiry 25 tys. 700 zł
- Zakup agregatu wodnopianowego 17 tys. zł
- Dofinansowanie remontu i modernizacji trzykondygnacyjnego pawilonu Szpitala Powiatowego w Wyszkowie mieszczącego oddział kardiologii i chorób wewnętrznych wraz z pomieszczeniami pomocniczymi wraz z wyposażeniem 98 tys. .688 zł
- Rozbudowa sieci kanalizacyjnych 200 tys. zł
- Budowa oczyszczalni przydomowych w Turzynie 431 tys. zł
- Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Udrzynek I etap 50 tys. zł
- Budowa kanalizacji sanitarnej w Brańszczyku - ul. Chabrowa, ul. Rumiankowa, ul. Grzybowa 200 tys. zł
- Wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Brańszczyk 210 tys. zł
Dochody gminy w 2019 roku zaplanowano w wysokości 34 mln 498 tys. 823 zł. Na dochód gminy składa się:
- udział w podatkach (płaconych przez zameldowanych mieszkańców gminy) - 5 mln 118 tys 252 zł
- subwencja (część oświatowa - 6 mln 783 tys. 824 zł, wyrównawcza - 4 mln 175 tys. 94 zł, równoważąca) - 11 mln 145 tys. 338 zł
- dotacje celowe - 9 mln 270 tys. 633 zł
- podatki - 6 mln 483 tys. 900 zł (podatek od nieruchomości 3 mln 854 tys. zł, podatek rolny - 159 tys. zł, podatek leśny - 270 tys. zł, podatek od środków transportu - 516 tys. zł)
- opłaty za koncesje alkoholowe - 120 tys. zł
- wpływy w ramach pomocy społecznej - 9 tys. zł
- wpływy za odpady komunalne - 650 tys. zł
- opłaty za wodę - 900 tys. zł
- opłaty za ścieki - 645 tys zł
Wydatki budżetu gminy mają wynieść prawie 35 mln zł, w tym wydatki inwestycyjne - 1 mln 832 tys. Gmina na spłatę kredytów wyda 1 mln 704 tys. zł.
Do największych wydatków z budżetu gminy należą:
- wynagrodzenia - 14 mln 55 tys. 359 zł
- wydatki jednostek związane z działalnością statutową - 8 mln 147 tys. 869 zł
- świadczenia na rzecz osób (dotacje) - 9 mln 511 tys. 245 zł
- spłata kredytów - 1 mln 704 tys. 159 zł
- obsługa długu - 250 tys. zł
- utrzymanie Urzędu Gminy - 3 mln 80 tys. zł
- promocja jednostek samorządu terytorialnego (m.in. organizacja imprez takich jak obchody 3 Maja i 11 Listopada, dożynki, święto Hubala)
- diety radnych - 110 tys. zł
- diety sołtysów - 50 tys. zł
- Ochotnicze Straże Pożarne - 391 tys. zł
- wydatki oświatowe - 12 mln 824 tys. zł
- dotacja dla przedszkola w Nowej Wsi - 77 tys. 160 zł
- dowóz dzieci do szkół - 300 tys. zł
- Gminny Dom Kultury - 350 tys. zł
- biblioteki - 177 tys. zł
- kultura fizyczna - 119 tys. 570 zł
- konserwacja oświetlenia ulicznego - 135 tys. 670 zł
- koszt energii oświetlenia ulicznego - 259 tys. zł
- dotacja dla szpitala w Wyszkowie - 98 tys. 688 zł.